Brugerkonto typer

Når du opretter en brugerkonto kan du vælge imellem 6 forskelllige typer, hvoraf typerne Kunde admin og Ekstern bruger er dem der skiller sig mest ud fra de andre.

En Kunde admin brugerkonto har adgang til ALT på LiveConnect serveren lige fra brugerkontoen oprettes, og enkelte brugerrettigheder skal IKKE sættes og kan heller IKKE fjernes.

En Ekstern bruger brugerkonto har til gengæld adgang til intet på LiveConnect serveren, og kan heller IKKE logge ind i LiveConnect, men bruges udelukkende til MobileVieweren/Webvieweren og til at logge ind deri, og se det indhold deri.

 

Fælles for de 4 andre brugerkonto typer; Administrator, Listeadministrator, Medieadministrator og Calendar/Infocenter administrator, er at de som udgangspunkt IKKE har nogen rettigheder, men at de skal/kan tildeles rettigheder til det de skal have adgang til.

Forskellen på de 4 brugerkonto typer er så hvad de kan få adgang til.

 

  • Administrator typen er den mest almindelige type brugerkonto.
    Adgang kan tildeles til indholdskanal(er), kalender(e) og funktionalitet/moduler i LiveConnect.
     
  • Listeadministrator typen har kun adgang til en (eller flere) afspilningsliste (og dermed alle de medier der er i de(n) afspilningsliste(r)) i indholdskanaler, men ikke hele indholdskanalen.
    Det kunne f.eks. være en afdeling, som er blevet tildelt ansvaret for alt indholdet i en bestemt afspilningsliste på skærmen.
     
  • Medieadministrator typen har kun adgang til et (eller flere) medier (og dermed IKKE alle de medier der er i afspilningslisten) i en (eller flere) afspilningslister, men ikke alle afspilningslisterne i indholdskanaler.
    Det kunne f.eks. være en kantinemedarbejder, som er blevet tildelt ansvaret for at opdatere teksten for dagens ret på kantineskærmen.
     
  • Calendar/Infocenter administrator typen har kun adgang til kalender og/eller infocenter, som bliver vist på indholdskanalen, men ikke selve indholdskanalen.
    Det kunne f.eks. være en receptionsmedarbejder, som opretter møder i kalenderen for mødelokalerne, som så bliver vist på en skærm.
     

Diagrammet herunder giver et overblik over forskellen mellem de forskellige typer brugerkontoer