Min enheds status er rød i kontrolpanelet, hvad kan jeg gøre

Hvis enhedens status står som offline (rød), så betyder det at LiveConnect ikke har haft kontakt med enheden i min. 24 timer.

LiveConnect står løbende og kontrollerer om der er kontakt med mellem enheden i LiveConnect og afspilleren forbundet til skærmen, ca. en gang i minuttet. Når LiveConnect mister forbindelse til afspilleren, så skifter enhedens status fra GRØN -> GUL -> RØD.

  • (NB! Statussen viser kun om enheden er online på internettet, og om LiveConnect har kontakt til enheden. Statussen viser ikke om skærm og/eller afspiller er tændt eller slukket.)
  • (NB! Hvis en strømstyringsplan er aktiv for indholdskanalen på enheden, så vil zzz desuden vises for enhedens status, hvis den i øjeblikket sover.)

 

A. Er afspilleren (LiveBox) tændt eller slukket:

  1. Start med at kigge på afspilleren og se om den er tændt eller slukket.
    (NB! Her tager vi udgangspunkt i en LiveBox som afspiller, men hvis hvis du har en ander afspiller, så burde der være en eller anden form for diode eller lign. som indikerer om afspilleren er tændt eller slukket.)

  2. Hvis afspilleren ikke er tændt, så tænd den.

  3. Kontroller igen i kontrolpanelet under Kontrolpanel -> Enheder efter ca. 1 minut, om ikke enheden igen har skiftet status til GRØN (online).

 

B. Er internetforbindelsen til afspilleren afbrudt:

  1. Start med at kontrollere om der er indsat et ethernet/internet-kabel i afspilleren.
    (NB! Da vi anbefaler en kablet internetforbindelse til afspilleren, så går vi ud fra at du selv kan kontrollere om nternetforbindelsen fungerer, hvis afspilleren er forbundet til et trådløst netværk.)

  2. Hvis ethernet/internet-kablet ikke er sat i afspilleren/faldet ud/afmonteret, så sæt igen ethernet/internet-kablet i afspilleren.

  3. Kontroller igen i kontrolpanelet under Kontrolpanel -> Enheder efter ca. 1 minut, om ikke enheden igen har skiftet status til GRØN (online).

    1. Hvis enheden ikke skifter status til GRØN (online) i LiveConnect, så hvis du har mulighed for det, så tag evt. ethernet/internet-kablet ud af afspilleren igen, og sæt det i f.eks. en bærbar computer, for at kontrolllere om der overhovedet er forbindelse til internettet gennem ethernet/internet-kablet.
      1. Hvis der ikke er forbindelse til internettet gennem ethernet/internet-kablet, så kan det evt. være at ethernet/internet-kablet er defekt, at afspilleren er koblet på et lukket netværk, eller at ethernet/internet-kablet simpelthen ikke er monteret korrekt i den anden ende. Kontakt din netværk-ansvarlige for hvad du videre skal gøre.
      2. Hvis der er forbindelse til internettet gennem ethernet/internet-kablet, så kontakt din hardware leverandør for hvad du videre skal gøre, da det så muligvis er afspilleren, der er defekt.

 

Tekst